Nieuwe Facebook-layout uitgevoerd in wanhoopsstijl

Als deze nieuwe advertentie-layout geen fotosoep is, weten we definitief hoe wanhopig de beursgenoteerde gezichtengrutter is.

Skrik
Een sociaal beperkte internetter in Nieuw Zeeland logde vandaag in op ‘zijn’ Facebook account en zag het volgende.

Hoewel de man korte tijd buiten bewustzijn moet zijn geweest, had hij de tegenwoordigheid van geest om de vriendjes van TechCrunch even te tippen. De huisstijl waar bijna eenvijfde van de wereldbevolking tegenaan moet kijken, is namelijk relevant.

Bigger, better, faster, stronger, overkill!!
Niks mis met een beetje commercie bij internetbubbel Facebook. Mensen kunnen van gebakken lucht niet leven, aandeelhouders waarschijnlijk ook niet. Daarom moet er geld in het laatje van Yourface. Maar is de nood zo hoog dat advertenties uw hoogst interessante updates over het leven van uw vrienden (en hun kinderen en hun moeders en hun cavia’s en de kinderen van hun cavia’s) moeten verdringen? Veaurwaer neen.

Maar is het echt?
De vorige make-over van Facebook werd ook eerst getest in Nieuw Zeeland, dus dit zou een proefballonnetje kunnen zijn. Gewoon kijken hoe de Nieuw-Zeelanders reageren, of ze uitslag krijgen en in zichzelf gaan snijden. Hoe het ook zij, Facebook krijgt straks een sticker van de juf. Dermatologisch getest. Smakeloosheid in webdesign is een streven dat altijd overtroffen kan worden.

Overigens kwam de eerste disclaimert van een Facebookeriaan die hipstertranen plengde en ons bezwoor dat zullie zoiets nooit zouden doen. Hij wijst met het vingertje naar de Adware. Het commentaar is inmiddels weer verwijderd, en een naslag in de voorwaarden leert dat de adware nooit ende te nimmer in den linker kolom kan en mag worden geplaatst. Was het dan toch Facebook zelf?

Wordt vervolgd…