Oud-925'er Klöpping verstoot Van den Ende uit top 3 machtigste mediamensen

De klassieke toneelmagnaat moet plaatsmaken voor de Silicon Valley-apologeet. Lees ook hoe u via de 925-kweekvijver mogelijk de nieuwe Klöpping wordt.

Het Nederlands MediaNetwerk maakt elk jaar met het marktonderzoekbureau MediaTest een lijstje van de honderd meest invloedrijkste Nederlanders op het gebied van media. Televisiebons John de Mol staat in 2014 weer op numéro uno.

Matthijs van Nieuwkerk staat weer op de tweede plek. Met zijn zeer goed bekeken De Wereld Draait Door bepaalt de presentator voor een groot deel welke programma's er toe doen, naar welke bandjes geluisterd moet worden en welke personen interessant zijn. 

925 kweekvijver
Een verschuiving heeft plaats op de derde plek. Daar schittert namelijk de 26-jarige Alexander Klöpping waardoor Joop van den Ende zakt van drie naar vier. 'Klöpping was hoofdredacteur van 925.nl', begint het medialijst zijn omschrijving. 

Klopt, in de hoogtijdagen van 925.nl - toen journalistiek en internet nog voorzichtig met elkaar kennis maakten - zwaaide de machtige mediaman Klöpping hier de redactionele scepter.

De meritus
Klöpping is verder community manager 
bij TEDxAmsterdam, columnist bij ZibbEmerce en NRC Media. Hij schrijft over technologie voor de Volkskrant, is regelmatig te gast bij De Wereld Draait Door en heeft een eigen bedrijf; The Gadget Company.

Daarnaast heeft Klöpping de 06-nummers van andere mediamannen als Matthijs van Nieuwkerk, Jort Kelder, Rob Wijnberg, Ernst-Jan Pfauth en Joris Luyendijk in zijn iPhone-contactenlijst staan. 

En Jort Kelder dan? Opperbretel zakt van plaats 18 naar 32, maar is hard bezig om zijn mediamacht uit te breiden. 925 werkt achter de schermen aan een comeback. U wilt de nieuwe Klöpping worden? Meldt u dan aan bij jort@925.nl