De belangrijkste gebeurtenissen op sociale media in 2013 [Infografiek]

Van de best bekeken YouTube-video tot de meest besproken persoon op Facebook. Alle hoogtepunten op een rij.

De 77-jarige Paus Franciscus was zowel groots op papier als in de digitale wereld. Door weekkrant Time Magazine werd hij uitgeroepen tot persoon van het jaar. Daarnaast was de leider van de Katholieke kerk ook de man wiens naam het vaakst werd genoemd op het digitale platform Facebook. 

Het koningsnummer
Op Youtube vinden we een winnaar van een heel ander kaliber. Namelijk een Aziaat in pak die rare dansjes doet onder begeleiding van Oostblok-house. Wellicht ziet u dat voor de eerste keer maar dan bent u daar zeldzaam in. Gentlemen M/V was met meer dan 600 miljoen views in 2013 het koningsnummer op de beeldenwebsite.

Wat u natuurlijk wel is opgevallen: LinkedIn heeft het bedrijf Pulse overgenomen voor $90 miljoen. Pulse is een online newsreader waarmee u zelf een eigen nieuwsstroom kan selecteren. Verder moet u weten dat Selfie door de Oxford Dictionary is verkozen tot Woord van het Jaar. 

Socialite Kim Kardashian maakt een selfie (een foto van zichzelf)

Dan nog de afwijzing van het jaar: Evan Spiegel, oprichter van Snapchat (een app voor foto's), heeft een bod van Facebook ter waarde van $3 miljard en een bod van Google ter waarde van $4 miljard afgewezen. Wij zijn benieuwd voor hoeveel dit nieuwe social media-platform in 2014 verkocht gaan worden.

De rest van de hoogtepunten leest u in de infografiek (via Emerce):

Klik om te vergroten