Heineken: 'neemt gerust een glas, maar maak geen biervat van uzelf'

De volgende vrijmibo is nog vijf volle werkdagen van ons verwijderd, dus het is tijd voor een experiment van Heineken, met DJ Armin van Buuren.

Twee avonden in een club in Miami, met evenveel bezoekers maar met verschillende DJ’s. Hoe beter de DJ, hoe meer mensen drinken en hoe minder ze dansen en dat is alleen maar goed, aldus Heineken. Een beursgenoteerd bedrijf dat u verzoekt om minder van hun waar te kopen? Inderdaad, dat klinkt redelijk paradoxaal maar Heineken doet het toch. 

Het lijkt voort te vloeien uit het in 2010 bedachte raamwerk ‘Brewing for a better future’, in dit jaarverslag te vinden op pagina 23. De rol van bier in de samenleving moet een positieve wending krijgen, en een van de aspecten is dat we niet teveel gaan drinken. Om te voorkomen dat het een jaren ’50-vingertje met polygoonstem (‘gij zult niet drinken’) wordt heeft Heineken het wat hipper ingestoken, en heette de campagne vanaf 2012 ook ‘sunrise’. Inderdaad, probeer bij de komende vrijmibo niet vijf bier weg te adten voor de eerste bitterbal om voor middernacht in een poel van pils op een kussen in slaap te vallen. Matig voor de verandering eens, ga met de voetjes van de vloer en probeer door te feesten tot het ochtendgloren en wie weet treft u schoner volk dan voorheen. De speciale track van Armin van Buuren ziet u hier en kopen op spotify kan natuurlijk ook.