Greenpeace, laat Lego met rust

Lego is cool, punt. Elk weldenkend mens heeft in de kinderjaren weleens met Lego gespeeld, dingen gebouwd en waarschijnlijk vooral veel dingen gesloopt. Die legoblokjes zijn gemaakt van plastic en daarvoor heeft men olie nodig. Via een partnership met Shell wordt die olie aangeleverd, maar wordt er ook af en toe een Shell logo geplaatst op een Legoblokje. Shell blij, Lego blij. U ook blij, gezien de €7 miljard die Shell aan belasting betaalt.

Nu zijn de milieugekkies van Greenpeace boos. Olie is natuurlijk slecht en volgens de opvolgers van Diederik Samsom zijn de logo’s van Shell propaganda voor olie. Uw kinderen zouden worden gehersenspoeld met Shell. Dat laten ze zien in de 'Everything is not awesome' video die, eerlijk is eerlijk, erg mooi is. Leuke inhaker op de promotievideo voor de Lego-film, chapeau.

Lego en Shell samen is te mooi
Een ding is gelukt, Lego is met een officiële reactie gekomen. Die zegt, laat ons erbuiten. Als jullie ruzie willen maken over ijsberen, doe dat zonder ons.

Inmiddels heeft de petitie zo’n 320.000 handtekeningen tegenover 2,7 miljoen views op Youtube. Het prachtige filmpje heeft dus niet zo’n geweldige handtekeningenactie opgezet. Nederlands’ succesvolste bedrijf samen met uw favoriete speelgoed. Het is ook te mooi om te laten stoppen door Greenpeace.

Maar vooral, handen af van Lego.