Lucratieve contacten kunt u vooral opdoen op Facebook, hoera?!

Het enige sociale medium dat u niet subiet wegklikt wanneer 'de baas' toevallig meekijkt in uw scherm is waarschijnlijk LinkedIn.

They see no value in using Social Media
Echter, volgens Amerikaans markt-onderzoekbureau Spectrem heeft u vanaf nu ook een zeer legitime reden om uw Facebook-account tijdens kantoortijden volop te benutten. Er zijn namelijk meer miljonairs die gebruik maken van dit babyfoto-kattenfilmpjes-en-nepspelletjes-winactie sociale medium, dan van het kantoorknuppelnetwerk LinkedIn. Overigens, iets meer dan een kwart van de ondervraagde miljonairs maakt sowieso geen gebruik van sociale media "They see no value in using them"
Bron: www.spectrem.com
Bron: www.spectrem.com

Het zijn net echte mensen
Miljonairs maken relatief gezien bijna net zoveel gebruik van de diverse sociale netwerken als hun minder rendabele medemens. Kan kloppen, wanneer je het naast andere onderzoeken legt, daaruit blijkt namelijk dat het gebruik van een platform vooral te maken heeft met leeftijd en professie. Dat laatste is ook bij miljonairs zeer divers.

Van de miljonairs onder de 35 gebruikt 81% Facebook, 65% LinkedIn en 32% Twitter. Echter bij de 65+'ers heeft 'slechts' ongeveer de helft een Facebook-account, 32% maakt gebruik van LinkedIn en slechts 5% waagt zich op Twitter.

Entrepreneurs doen het op social media
Ondernemers maken verreweg het meeste gebruik van sociale media ten opzichte van miljonairs met andere bronnen van hun fortuin.

En wilt u graag in contact komen met senior corporate executives, kunt u zich het beste wenden tot LinkedIn en Youtube, want daar hangen zij het liefste rond op het wereldwijde web. Doet onze opperbretel ook.

Wat doen die miljonairs daar?
Zoals gezegd, de fortuin-behepten onder ons lijken toch wel heel erg op de rest van het plebs. Ook hun activiteiten op sociale media bestaan vooral uit het delen hun vakantie- en nazaatkiekjes, een gebbetje en wellicht wat selfies. Daarnaast volgt 36% sporters en een gelijk percentage volgt journalisten. Een kwart volgt filmsterren en 'slechts' 12% volgt commentatoren inzake financiële en investeringsaangelegenheden. Zonde, ze zouden wel eens wat kunnen missen...?

Volgens Spectrem (en ja, die laatste 'e' is echt geen tikfout) ligt in deze een cijfers een gigantische kans voor financieel adviseurs. Die zijn nog steeds een beetje schuw als het om sociale media gaat, terwijl het een fantastische manier zou zijn om hun boodschap over te brengen. 

Welgemeend advies natuurlijk, maar we vragen ons af of Social Media-starlet en badboy-miljonair Dan Bilzerian daar ontvankelijk voor is.