Keldercam over de F Type, 't Brusselse baantje van Timmermans en de grootste blunder van onze generatie

Monsieur Kelder heeft nieuwe wielen. Gesponsord zeker? Wahahahaha. Helaas niet, Geer. En dus voelt de presentator van NPO1 (que?) de recessie, leverde twee cilinders, 10 pk en 35 duizend euro fiscale bijtelling in en rijdt thans een Jaguar F Type S Coupé. Geen vervelend speelgoed trouwens, want net zo snel als z'n oude Italiaan, but still every inch a gentleman. Nou ja, uiterlijk dan. Start de motor, zet met een listig knopje de glanzende vuurmonden aan z'n derrière open en deze wonderschone grand tourismo verandert in een vraatzuchtige vierwieler. Daar maak je geen vrienden mee. 

Nu heb ik die toch al weinig. Vandaar de échte reden van deze verse video. Jaja, het zal u jeuken, maar hij môt het toch even even hebben over de hysterie rond Frans Timmermans baantje en al die andere wél belangrijke kwesties waar het in Brussel officieel nooit over gaat. Zoals, dat onze continent en dus ook onze natie technisch failliet is, maar de miljarden zo duizelingwekkend groot zijn dat niemand het nog snapt. En laat dat nu net de bedoeling van de politici en de centrrale bankiers zijn. Sorry, saai onderwerp. U kunt het allemaal nalezen in het onder kostprijs verkrijgbare Het Euro Evangelie van Arno Wellens en moi. Maar dat gaat u pas interesseren als er weer calamiteiten komen rond de euro, waarschijnlijk dit najaar. Dus laten we het voor nu maat gewoon over auto's hebben. Kijk, luister en huiver... de F Type. *

* ps U hoeft mij niet te geloven over deze auto, maar vaar wel op het oordeel van de man die onze grote geestelijke roerganger M. Gandhi geloofwaardig speelde: sir Ben Kingsley. Hij maakte voor Jaguar een schitterend filmpje onder het levenslustige motto 'Its good to be bad'. Al die types die fietsend door Amsterdam veronderstellen dat bezit in het algemeen en de auto in het bijzonder zó 1999 is, worden honend voorbijgezoefd door Kingsley en z'n collega bad boys. Als de auto-industrie nu eens stopt met de productie van eenvormige burgerlijke windtunneldozen en weer emotie in z'n vierwielers stopt, rijdt de mensheid zo in groene Ferrari's de 21ste eeuw binnen. Stelt deze petrolhead, die overigens het merendeel van zijn kilometers met overtuiging en plezier aflegt in een wonderlijk snelle en gevaarlijke geruisloze eSmart. Maar vertel dat maar niet door.