Smartwatch om uw pols is passé: Unilever stelt de nieuwe standaard

Wat lazen wij nou vanochtend? Unilever wil onder onze huid kruipen? Unilever topman Marc Mathieu zei gisteren namelijk dat de smartwatch de voorloper is van implants. Het zit er écht aan te komen, de tijd dat u tegen uw kleinkinderen kunt zeggen dat  'opa vroeger nog een horloge om zijn pols droeg'.

“Opa, een horloge?”
“Sorry, kind. Ik bedoel natuurlijk een smartwatch.”
“Smartwatch?”
“Ja, kind. Een mega-intelligent time-unit implant, maar dan om je pols.”
“Maar, opa.. Óm uw pols?”
“Ja, kind. Met een bandje.”
“Met een bandje?”
“Ja, kind. Zo ging dat vroeger. Met een bandje.”

Hebt u net een hypermoderne smartwatch aangeschaft? Zonde. Terwijl u lekker kunt uitkijken naar uw broodje kroketje met veganistische mayo Unilever's Hellman’s mayo straks in de bedrijfskantine (of bent u een lekker dagje vrij?), brengen we u graag up to speed over hoe erg ‘uit’ u binnenkort bent. Unilever’s marketinggoeroe Marc Mathieu is er namelijk zeker van dat implants hét gaan zijn. Bent u marketeer? Dan moet u hier goed op inspelen.

Generatie AB - Altijd Bereikbaar.
Volgens onderstaande statistieken zal wristwear nog wel even booming business blijven, Marc Mathieu denkt daar dus anders over.

Bron: statista.com

Bron: alliedmarketresearch.com

"People are always on, never offline. That is the next frontier. Now we have it on our wrist, but I would be surprised if we don't do it in an implant form pretty soon. Why have it on your wrist if you can have it permanently in you?" 

Mensen zijn altijd on-, en nooit offline. Met een implantaat komen we daar niet meer onderuit. Dan dragen we onze devices altijd bij ons. Hij zei ook dat mensen het centrum moeten zijn van marketing en technologie, en niet andersom. Minder focus op technological determinism (technologie bepaalt ons gedrag) dus, maar andersom: meer focus op social constructivism (ons gedrag bepaalt de technologie). Bedrijven zullen hier op moeten inspelen, zodat de consument meegaat.

U bepaalt
Doordat we meer online dan offline zijn, kunt u als consument steeds meer zelf bepalen wanneer u welk merk naar u toe trekt. Marketeers moeten daarom goed kijken wat de ulitilty van de consument echt doet toenemen door kleine prikkels in plaats van grote storingen te veroorzaken. Met geïmplanteerde chips, smartwatches en wat de toekomst ook te bieden heeft, zullen marketeers daar meer en meer op in moeten spelen. 

Bent u geen marketeer, maar wordt u als consument gewoon enthousiast van zo'n implant? Dan zit u binnenkort ontzettend hip tegen uw pols te praten, kunt u wel kiezen welke reclame op u af wordt gevuurd. Bon.