Eindbaas Tim Armstrong van AOL is een idioot [nogal]

Als het op een potje hete roddels in het Amerikaanse tech-circuit aankomt kunnen we altijd terecht bij Gawker. Of het nu uitbuiting is bij Reddit en Vice (let wel, wij hebben hier nog nooit wat van gevoeld) zij weten het met groot gevoel voor drama het wereldwijde web op te slingeren. Nu is AOL (vroeger America Online) aan de beurt, meer specifiek hun CEO Tim Armstrong. Hij is namelijk zoals enkel de 'Murricans zo zoetgevooisd kunnen zeggen: A real shitty Boss. Interessant, we kijken graag even mee.

Uitgebuite bloggers
Net als de andere mediabazen wordt ook Armstrong ervan beticht 'bloggers uit te buiten.' In januari kwam dit kleinood van Tim's ambitie naar buiten.

Prima propositie zouden wij zeggen. Kosten omlaag, productie en bezoekersaantallen omhoog. Vooruit, om dit in een kwartaal voor elkaar te boksen is een tikkeltje lastig, maar zonder ambitie geen victorie, non? Overigens willen wij de arme uitgebuite bloggers er graag op wijzen dat hun nering over 10 jaar sowieso non-existent is (hier een overzicht van NCOI omscholingsmogelijkheden). Kortom, best aimabel dat hij de kinders nog even financieel ondersteunt.

Schaamteloze zelfverrijking
We schrijven het jaar 2009, de crisis was nog maar net begonnen en het waren zware tijden op internet. Armstrong voelde de bui hangen en besloot zijn meest lucratieve overname ooit te doen. Althans, lucratief voor zichzelf. De hyperlocale en weinig lucratieve nieuwssite Patch waar Armstrong investeerder van was werd overgenomen door AOL (met inderdaad Tim himself aan het roer). "Vestzak-broekzak, geen strategische keuze maar een moetje" de schaamteloze zelfverrijkingleuzen waren niet van de lucht. Boeien, Armstrong cashte $10 miljoen. Ach ja, laten we dan iedereen die geld verdient met een lege internetbubbel direct afzeiken? 

HUFTER
Overige schofterigheid: zeiken dat ie moest betalen voor de zorgverzekering van zijn loonlaven. Stante pede een medewerker onslaan die het waagde een foto te maken van een teleconferentie. Oh, en die zorgverzekering? Tuthola Tim was boos omdat twee vrouwelijke medewerkers gehandicapte kinderen hadden gekregen, wat Tim op kosten zou jagen. 

Wij geloven Valleywag wel, als ze schrijven dat Tim Armstrong maar een løl met vingers vinden: "In May 2011, Tim Armstrong spent a day at work barefoot to raise awareness about barefoot children, instead of just donating money to barefoot children to buy them shoes. This is the kind of boss Tim Armstrong is: ineffectual, vapid and stupid."

Internetprofeet

Doet Armstrong dan helemaal niets goed? Natuurlijk wel! Hij betaalt Shingy! Deze beste man, eigenlijk David Shing geheten, is digital prophet. Ja, die functie heeft ie zelf verzonnen en hij krijgt er een getal met zes cijfers voor betaald. Vrede zij met hem. We geven u slechts een video en quote om te illustreren waarom deze man meer verdient dan u. 

Next, Shingy stopped by the office of Erika Nardini, the chief marketing officer of AOL Advertising, and handed her an iPad Mini. “Wanted to show you a little brain fart I had on the plane,” he said. It was a cartoon he had drawn of a bear wearing zebra-print pants and a shirt covered in ones and zeros.

“Love it, love it, love it,” Nardini said. “I’m thinking of the bears more as a metaphor.”

“A thousand per cent,” Shingy said.

“Shingy is my muse,” Nardini said.