Zo Social Mediaat de Nederlander: Facebook en WhatsApp populairst

Heel Nederland heeft een smartphone-nek, een smsduim, zware infobesitas en de twittervinketering: we gaan kapot aan de social media. Maar ja, verslaafd he?

De eerste stap is erkenning en het probleem in kaart brengen, maar het laatste onderzoek naar het social mediagebruik van den Vaderlander dateerde al weer uit 2005 - toen we nog collectief gek werden van het msn-geluidje - maar vandaag kwamen de marketingvrienden van Buzzcapture met een kek grafiekje waarin het één en ander af te lezen valt over hoe u  zichzelf bezig houdt in de veelkleurige wereld achter het glas van uw smartphone. 

Er valt een aantal dingen op. Zo zien we in de cijfers terug wat we uit de buzz in de techwereld al een tijdje vernamen, namelijk dat Twitter behoorlijk passé is (nog afgezien van het feit dat het financieel al jaren aan het Nina Brinksen is). Gek genoeg is het lelijk eendje onder de social media, het relatief onbekende Google+, juist bezig aan een opmars. Ook stuwen de carrièretijgertjes de user base van LinkedIn flink omhoog. Fotoverslaafde jongelieden (Instagram) en jonge moeders met prikbordjes vol recepten en inspirationals (Pinterest) gaan nek aan nek in het rechterrijtje.

De hoge piek en de harde val van Hyves laat maar zien dat roem en glorie op internet behoorlijk vergankelijk is: memento mori, facebook. Wij kijken nu al uit naar het grafiekje van 2025.

In ieder geval, volgt ons allemaal op feestboek en de twittors. Oh, en gaat u mee Google+ ontdekken? 

Helaas kunt u niet meer met ons krabbelen op Hyves.