Vice en Unilever gaan in de vrouwenhandel [925 shock doc]

Wij schrokken ons de parbleu toen we het vanochtend lazen: Vice start een vrouwenkanaal (video) samen met Unilever. Dat onze benedenburen en grootaandeelhouders commercieel waren wisten we al, maar dit is wel heel ambitieus (en lucratief hopelijk).

Vrouw'n? U kunt beter kippen hou-en!
Oude boerenwijsheid die keer op keer angstaanjagend actueel blijkt
Hipsters en multinationals?
Het was u wellicht ook al opgevallen: Unilever is de laatste tijd nogal zijn vrouwelijke kant aan het ontdekken. Een CEO die een beetje gegeneerd is over de hoogte van zijn salaris, want ahm, tsja, gut. Bleek achteraf ook nog waar trouwens, ook bij Unilever is een loonkloof waar Piketty spontaan nog eens 700 pagina's aan kan wijden. Daarnaast Moeder Theresa't Unilever een flink aantal projecten voor een beter milieu, tegen ontbossing en tegen kindersterfte. Dat onze chai latte drinkende buren hun hipsteroog lieten vallen op Unilever kunnen we ons voorstellen.

Meisjesvideo
Het is waarschijnlijk iets minder lucratief dan een video met meisjes, maar ook bewegend beeld voor meisjes kan aardig wat opleveren. Los van het feit dat dames sowieso sneller de portemonnaie trekken, bepalen zij nog steeds in de meeste huishoudens wat er zoal gekocht wordt. Een fantastische doelgroep dus om te targetten en plat te bombarderen met Unilever productplacement.

Het videokanaal gaat Broadly heten en wordt uitgezonden op YouTube,SnapChat en Vice.com, want televisie is zooooooooo 2014. En misschien is het ook wel wat voor u als u geinteresseerd bent in de thema's gezondheid, vrouwen in conflictgebieden en op het werk, gelardeerd met documentaires over zaken als politiek, cultuur, sex en mode.