Heineken laat zich piepelen door Google

nieuw logo
nieuw logo
"Google heeft de 'e' in het nieuwe logo gejat van Heineken." Trendwatchers, dezainers en ander onontbeerlijk internetvolk rolden gisteren over elkaar heen om het nieuwe logo van Google te becommentariëren. En sowieso: bent u, of kent u iemand op het wereldwijde web, dan is het gewoon uw plicht om uw mening te geven over de 5 gekleurde letters van het logo. 

Wat zou Freddie er van gevonden hebben?
Op zich natuurlijk niet raar dat Google voor een nieuw logo heeft gekeken naar de man die reclame en marketing ongeveer eigenbreinig bedacht heeft. Maar om nou zo obvious de lachende 'e' die Freddie himself in 1964 bedacht *kuch* over te nemen in hun nieuwe logo is toch wel erg obvious.

Beide merken staan in de top 100 van Forbes Most Valuable Brands List, vooruit: Google een pietsje hoger dan Heineken:

bron: Forbes
bron: Forbes
bron: Forbes
bron: Forbes

Heineken vindt het wel lekker om 'genomen' te worden
De bierkoningen laten zich niet zo snel gekmaken, genoeg plek op deze wereld voor een biermerk èn een zoekmachine die demense vrolijk maken met een lachende 'e'. Dus Heineken stuurde vannacht dit berichtje het web op. Nou ja, cheers dan maar!