Jaaroverzicht 2016: Hippe foodtruckfestivals [9]

Was dat nou nodig, zo negatief doen over een gezellig privaat inititatiefje genaamd 'foodtruckfestival'. Men neme een publieke plek zoals een park, wat dranghekken en pallets en het feest kan beginnen. Voormalig marketeers met overdreven hipsterbaard gaan helemaal los op een partij doorgedraaid kangaroovlees en doen alsof ze dit gefokte beest zelf hebben gevangen. Sushi blijkt ineens biologisch en glutenvrij te zijn en dat is belangrijk want gluten zorgen voor racisme en klimaatverandering. Verder is er nog wel 'Hollandse Tapas' te krijgen. Dat zijn frites gemaakt van frikandel met een authentiek Hollands sausje, mayonaise, een lekkernij die vooral toeristen met interesse in onze cultuur tot zich nemen. Deze specialiteit kost slechts een tientje maar dan heeft u wel iets wat u nergens anders vindt. Goed, een der redactieleden kon het tientje niet missen, ging los op het foodtruckfestival en zo was het op acht na best gelezen artikel op een zomerse namiddag geboren.