Jaaroverzicht 2017: herboren subprime hypotheek én messias [20 t/m 16]

Het einde nadert. Tenminste, van het jaar dan. U wilt dan graag terugblikken, lekker nastolgisch zwijmelen op een periode die waarschijnlijk maar een paar procent van uw leven beslaat. Maar prima hoor, doen we gewoon aan mee. Tot 31 december blikken we terug op - cliché alert - een bewogen jaar.

20. 'Wat banken met hypotheken doen is zowel briljant als misdadig'

Heeft u een koophuis met een hypotheek? En denkt u dan dat u de klant van de bank bent? Dan snapt u niet hoe het werkt. Aan de achterkant wordt u namelijk doorverkocht aan een securitizatiebedrijf. U bent dus het product, legt een montere Sven Hulleman u uit.

19. Puck Moonen is de mooiste sportvrouw van de polder

Slip of the pen. Waarom dit artikel nou geschreven moest worden: weten we niet meer. Het is er. Maar het staat wel op plek 19 in het jaaroverzicht. Veel plezier ermee.

Bring it on, winter! Photo by @yellowhatphoto | @gripgrab media crew

A post shared by Puck Moonen (@puckmoonen) on

18. Welkom in de Quote 500, Henry Keizer

Mooie scoop van de FTM-collega's; de voorzitter van de liberalen vergeet niet aan zichzelf te denken. Maakt zichzelf eigenaar van een crematorium op een manier waar een Russische oligarch een puntje aan kan zuigen. Dan blijkt ineens dat de hele familie bijzonder is, zullen we maar zeggen

17. Fiscus neemt Patricia Paay te grazen, want niemand trapt nog in haar scam met pillen

2017 gaf ons een nieuwe uitdrukking: iets kan lager dan zijn dan het zelfvertrouwen van Patricia Paay haar orgiezeil. Maar zo leuk is ze niet. Ze verkoopt neppillen via ondoorzichtige constructies en als mensen het peperdure abonnement stop willen zetten, maakt het incassobureau ze kapot. Maar die scam werkt niet meer zo goed

16. Sylvana wordt Dutch Obama

Wederom een totaal zinloos topic. U had niet moeten klikken.