Jaaroverzicht 2017: Jan Soldaat verdient niks, geldt ook voor de varkensmartelaar [10 t/m 6]

10. Inderdaad, Jan Soldaat verdient echt geen dr#l (en heeft ook geen spullen)

Raar. Het is een terugkerend onderwerp op 925, de stevige bezuinigingen bij ons veiligheidsapparaat. Maar als we specifiek kijken hoe veel (of weinig) deze of gene beroepsmilitair verdient, dán klikt u het meest. Prima hoor.

9. Darryl Nooitmeer pakt miljoen van Vivence (zorgclub gehandicapte kinderen), leeft als God in Frankrijk

Stelen van arme kindjes, daar maak je je niet populair mee. Maar Darryl hebben ze in de smiezen dus hem staat een fikse voorwaardelijk taakstraf te wachten.

8.  Nederland 'islamiseert' niet door 'massamigratie' van 'partijkartel', Geert en Thierry: dat is kwalijke opruiing

Zeg, jullie konden het toch best vinden met activistisch rechts? Wat is er gebeurd? Simpel. Als iemand doelbewust verkeerde cijfers presenteert om mensen bang te maken, dan is de liefde over. Hoe het precies zit: een, twee, drie. Nederland gaat echt niet dood, nog niet. Life is what you make it, niet wat er in de krochten bij het partijkartel wordt bediddeld.

7. 'Saadia Ait-Taleb ('deradicalisering') ontslagen wegens fraude', gaf ook aan partner Fatima Elatik

Wacht eens even. Is dat niet diezelfde Taleb is in het artikel hier precies voor? Ja, dat is toeval. Eerder dit jaar schreven we over de belangenverstrengeling bij de afdeling 'Deradicaliseren' van de Gemeente Amsterdam. Het is een grote, bronstige bende minnaars die elkaar klusjes toeschuiven. En toevallig deze maand volgende er een staartje voor de spin in het web. Mevrou Ait-Taleb moet de sensuele vakanties voortaan zelf aftikken.

Waarom ging 925 hier nou zo stevig in? Dat komt omdat die land te maken heeft met een acute terreurdreiging, het is niet anders. Daar reageren we op twee manieren op, met een harde en een zachte aanpak. Er zijn opsporingsdiensten en vrouwen en mannen met stevige kaken en dikke onderarmen die achter het tuig aangaan. Die zitten bij de politie maar ook bij de strijdkrachten. Daar wordt hard op bezuinigd, dus moeten we hopen dat de zachte poot ook iets bijdraagt: praten met mensen, preventie in plaats van afstraffen. Wel, die lieve programma's ontaarden dus in corruptie. Als er straks echt een aanslag wordt gepleegd, dan hebben we niet afdoende 'blauw', terwijl het geld voor deradicaliseren is opgegaan aan liefdesvakanties voor een zelfzuchtige ambtenaar. En wat doen we dan? Met genderneutrale toiletten naar de terugkerende ISIS-strijders smijten.

6.Adriaan Straathof pakt € 2.188.939,00 per jaar met varkens martelen

De varkensfabriek van Straathof beschreven we in 2016 al, maar in de lente van dit jaar komen beelden naar buiten van vrij onverkwikkelijke dierenmishandeling, zo zullen we het maar noemen

Animal Rights films the abuse of pigs in Tielt slaughterhouse from Animal Rights on Vimeo.

Bent u hier klaar mee? Moet dit stoppen? Dan zijn er twee opties. Eet geen vlees meer, of betaal de kostprijs die, gegeven de op zichzelf al niet erg strenge normen voor dierenwelzijn, hoger zijn dan de huidige marktprijs voor vlees. Hier leest u er alles over. Het is inderdaad zoals Ronald Reagan het zei: moeilijke keuzes zijn simpel, maar niet makkelijk. Fijne Kerst nog.