Jaaroverzicht 2017: klanten meppen en waarom 'vluchten' mensen zo ver? [5 t/m 1]

5. Mandemakers Groep rost benadeelde dame af, gaat een dezer dagen omkukelen

Het is net als met die wethouder uit Steenbergen: bizar gedrag is vaak een reactie op financiële onheilstijdingen. Een dame bestelde een keuken bij Mandemakers, was niet tevreden over de service en de rest mag u zelf bekijken.

Een paar maanden later blijkt de aanname correct: de keukengigant is op sterven na dood.

4. Supertokkie Cees Engel van Fort Oranje ontfutselde overheid € 18 miljoen

Slecht gedrag scoort dit jaar klaarblijkelijk hoog. Engel kennen we van de aso-camping, om hem weg te kopen smijt de overheid met geld. Miljoenen, wel te verstaan.

3. Directeur Egbert Fransen van Pakhuis de Zwijger pakt € 2.549.375,00 met slavernij en kunstsubsidie

Volk dwingen om gratis te werken is slavernij. Iemand wees ons op onderstaand draadje op Twitter en die hebben we aangevuld, laten we het zo maar noemen.

Vergeet u ook niet om deel twee te lezen.

2. Verzweeg Alexander Pechtold een Canadese gift van € 135.000? Ja, driewerf ja

Penthouse-gate. Is genoeg over gezegd, voorlopig. Maar stelt u zich eens voor dat een Thierry B. een gift van een ton van een Rus niet zou opgeven: dan is het land te klein. En giften zijn nooit enkel privé, want bij belangenverstrengeling gaat het juist om het vermengen van werk en privé.

En vergeet u wederom deel twee niet.

1. Lemon krijgt € 2.445,76 uitkering per maand, gaat toch los op Zweedse vrouw

Deze 'vluchteling' krijgt in Zweden een uitkering en besluit als dank een lokale vrouw live te verkrachten.

Noem het politiek incorrect, maar het was een aanleiding om eens te kijken naar de redenen waarom iemand naar Zweden zou gaan. Over land komt een echte vluchteling immers langs menig andere veilige staat. Zou er soms een correlatie zijn tussen het aantal vluchtelingen dat een land opneemt, en de rijkdom? In dat geval zijn veel asielzoekers immers niet zozeer op zoek naar veiligheid, maar naar de beste sociale voorzieningen. Dat verklaart het seksuele geweld ook, want waarom zou je als dank iemand verkrachten nadat die persoon je leven heeft gered? Omdat er van dat laatste geen sprake is.

Het is misschien wel het topic van het moment. Niemand had het lef te reageren, ook op social media niet. Maar stilletjes klikte u wel massaal op dit artikel.

Misschien een idee voor het nieuwe jaar: problemen bespreekbaar maken, dan kunt u ze oplossen met echte maatregelen. Dat doet meer dan een beetje anoniem trollen op het web. Een prettig uiteinde toegewenst.