Stichting Lezen en Schrijven: 'je moeder is te dom om de bus te pakken, wij maken denigrerende peperdure filmpjes' #Go Mama
Dat zwakke beestje dat achter het aanrecht, met tranen van weemoed wegens gemiste kansen, de piepers staat te jassen, is dat geen moeder? Een zogeheten vrouw, zo’n frêle schepsel dat moeite heeft met het lezen van de haltetijden bij de bus, wat veroorzaakt dat ze misschien niet op tijd bij het UWV is om de uitkering op te halen?
Internetbankieren op het internet
De website Go Mama van Educatie voor Vrouwen met Ambitie (EVA) geeft lessen aan moeders, zodat ze economisch zelfstandig kunnen worden. Alleen is het allemaal zo denigrerend en betuttelend, dat een vrouw die geen zelfbeeld heeft dat lager is dan dat van het orgiezeil van Patricia Paay, het wel uit haar hoofd laat om eraan te beginnen. Want wat leer je bij Go Mama?
Internetbankieren, dat wist u misschien niet, is er handig.
Wat is een 'vacature'?
Daarom is er de cursus over in- en uitchecken met een OV-chipkaart, die een half uur duurt. Die een half uur duurt. Die een half uur duurt. Die een half uur duurt.
Belastingdruk
Als u een beetje weet hoe deze site redeneert, dan vermoedt u waarschijnlijk ook dat dit een uit de hand gelopen gesubsidieerd projectje is. Dat noemen ze het budget oprekken: om te voorkomen dat een budget in de komende jaren minder wordt, moeten we nu alles wat we nog hebben liggen, stuksmijten. Alleen zo is het te verklaren waarom er aanbod is waar geen vraag naar bestaat. Dat blijkt wel uit het Youtube-kanaal van de makers van de site. Honderden filmpjes, met soms letterlijk maar een tiental kijkers. Logisch, filmpjes met ondertitels om mensen te helpen die niet zo goed kunnen lezen en schrijven, dat is bepaald geen garantie op een kijkcijferkanon.
Het grappige aan SLS is dat het niet weet waar het het geld aan moet uitgeven. Er is een positieve correlatie met het aantal analfabeten en het aantal FTE bij SLS, zagen we in het tweede artikel over de club. Effectief in bestrijding mogen we dat niet noemen. Geld gaat vooral op aan feestjes, waarbij een René Froger voor € 12.000 per avond wordt ingevlogen. Eerder schreef de toenmalige directeur Laurentien een kinderboek (‘de Sprookjessprokkelaar’) dat van illustraties werd voorzien van een man (l) die eruit ziet alsof je hem uit de buurt van de ballenbak van de McDrive moet houden. Niemand wilde het werk hebben.
Het is deze SLS die verantwoordelijk is voor de Go Mama-campagne. Die krijgt elk jaar € 10 miljoen aan subsidie van de overheid.
Behalve die twee posten komt er jaarlijks € 12.300 binnen van Nederlandse particulieren. Dat is prima, als daar een vrijwilligersorganisatie van gerund moet worden, want dat was SLS. Dat er nu 75 man op de loonlijst staan die geen meetbaar positief effect op de samenleving hebben is enkel mogelijk dankzij subsidie. Als we de verstorende werking van SLS en subsidie in het algemeen willen becijferen, dan mogen we zeggen dat er van elke achthonderd euro die SLS spendeert, er één vrijwillig door de samenleving is gestort en de rest, € 799, ongevraagd van uw rekening wordt getrokken. Voor die € 12.300 kan tegenwoordig niet eens een maand huur aan de Parkstraat in Den Haag worden betaald.
Overigens zijn de loonkosten flink gestegen van 2015 op 2016, van € 3 miljoen naar € 4 miljoen. Dat komt vooral door een verbetering van de arbeidsvoorwaarden, uit intern onderzoek bleek dat de feestbeesten niet genoeg verdienden. Om de organisatie te versterken is er nog eens € 800 duizend uitgegeven aan externe consultants en projectmedewerkers: dat is een stijging van 100 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Interne medewerkers verdienen gemiddeld € 73.000 per jaar, een externe consultant gemiddeld € 121.000.
Hobbybaantje
Problematisch is dat wel, want nu moet er nog meer geld uitgegeven worden aan een project waarvan de voortgang stokt.
Leuk, zo’n koningshuis, met allemaal prinsesjes enzo. Maar deze heeft een wel heel duur hobbybaantje. Want SLS heeft vorig jaar 30 filmpjes op Youtube gezet, waarvan er eentje zestien views heeft. Dat betekent dat SLS per filmpje een indrukwekkende € 300.000 aan kosten moet maken. In de tienjarige historie van deze site is dat toch echt een record, als het om waargenomen verkwisting gaat.
Vertel de verhalen! De Sprookjessprokkelaar, het premièreverhaal...Meer op https://t.co/z7lSeHwYKq @Efteling @EftelingRadio @EftelingEvents pic.twitter.com/GqU5FD3Rhc
— Musicalsites.nl (@Musicalsites) September 30, 2017